Idioma

dimarts, 8 de novembre de 2016

Els beneficis de la mandarina en la dieta d'aprimament

De sobres són coneguts els beneficis dels cítrics en el reforç del nostre sistema immunològic gràcies al gran aportació de vitamina C. Però, sabies que la taronja, l'aranja la llimona i la mandarina poden jugar un paper clau en la pèrdua de pes?

Si per alguna cosa destaquen els cítrics és per la seva qualitat nutricional, sobretot les seves grans dosis de provitamina A, fibra o Vitamina C, que reforça les nostres defenses, absorbeix el Ferro i intervé en la formació del col·lagen o glòbuls vermells. Però aquests aliments també són un bon aliat en les dietes d'aprimament gràcies la seva baixa aportació calòrica i a compostos com la fibra o la desconeguda nobiletina.

Tot i que tots els cítrics juguen un paper molt important en el nostre objectiu de pèrdua de pes, són les mandarines les que prenen la davantera. I no només per l'efecte saciant de la fibra, les poques calories que aporten (al voltant de les 35-40 per cada 100 grams, molt menys que la taronja) o perquè ajuda a regular el procés digestiu, sinó per un flavonoide present en aquesta fruita i que permetria des prevenir l'obesitat fins protegir-nos de la diabetis tipus 2 i l'aterosclerosi.


Mandarines, contra el greix acumulat

Aquest important descobriment ha estat possible gràcies a un estudi publicat a la revista Diabetis i realitzat per una universitat canadenca. Segons aquesta investigació, 1 flavonoide present a la mandarina i denominat nobiletina influiria positivament en el nostre organisme a l'hora de controlar i reduir els dipòsits de greix ja que no només evitaria la seva concentració en el fetge, sinó que paralitzaria la seva producció i estimularia la crema de el greix ja acumulada.

No és la primera vegada que es demostra els beneficis dels cítrics sobre la nostra salut i concretament en la prevenció de l'obesitat ja que fa dos anys el responsable de l'actual estudi sobre les mandarines, el doctor Huff, també va dirigir una altra investigació en la qual va descobrir els beneficis d'un flavonoide -naringenina- present en un altre cítric, concretament l'aranja.

Gran aportació nutricional en poques calories, reforç de les nostres defenses, millora de processos com el digestiu, efectes diürètics i desintoxicants, reducció de l'anomenat colesterol dolent o reducció dels dipòsits de greix són alguns dels beneficis demostrats de cítrics com la mandarina, la llimona o l'aranja, per aquest motiu hagin d'estar presents en una dieta saludable sigui quin sigui l'objectiu a aconseguir.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada