Idioma

dimarts, 8 de novembre de 2016

Beneficis dels cítrics per a la nostra salut

Encara que són coneguts com "fruites d'hivern" pels seus beneficis a l'hora de protegir i enfortir les nostres defenses, és aconsellable el consum de cítrics a tot l'any -sobretot si es practica algun tipus d'esport-gràcies, entre altres coses, a les seves propietats antioxidants.

Són les fruites amb més aportació nutritiva i que més beneficis aporten al nostre organisme. Són imprescindibles en qualsevol dieta equilibrada i fins i tot la universitat de Yale els situa al capdamunt de la qualitat nutricional. Estem parlant de les taronges, llimones, aranges i mandarines. En poques paraules, els cítrics.

Encara que no cal recórrer a cap estudi per confirmar les propietats nutritives i els beneficis que els cítrics aporten a la nostra salut, no està de més assenyalar que la taronja, per exemple, obté la màxima puntuació (100) a la Llista de la Qualitat Nutricional global elaborada per la universitat de Yale i on es classifica de més a menys la riquesa nutricional dels aliments. Però la taronja no és l'únic cítric que ocupa les primeres posicions d'aquest rànquing ja que les clementines obtenen una nota de 94 sobre 100, situant-se en dotzena posició.

La llista de propietats alimentàries dels cítrics és llarga: vitamines A i C i altres com retinol, tiamina o riboflavina, àcid fòlic, minerals com el potassi o el magnesi, fibra ... A més contenen poques calories, per aquest motiu els experts recomanin que, de les tres peces de fruita diàries que haurien de menjar-se, un hauria de ser, almenys, un cítric. Si l'aportació mínim recomanat és de 60 mil·ligrams de vitamina C al dia, els experts consideren que n'hi hauria prou un got de suc de taronja acabat d'esprémer o dues mandarines per assolir aquesta dosi.



Beneficis dels cítrics sobre la nostra salut

Però, quins beneficis per a la nostra salut aporten els cítrics? Aquests són els més importants, però no els únics:

Enfortiment de les nostres defenses. Els alts nivells de vitamina C presents en els cítrics afavoreixen la producció de glòbuls blancs, reforçant el nostre sistema immunològic. La vitamina C és el complement ideal per prevenir grips i refredats, d'aquí que a l'hivern el seu consum sigui obligat per enfrontar-nos millor al fred.

Afeccions de boca i gola. Les taronges i les llimones, per exemple, són ideals per posar remei infeccions bucals o de coll gràcies a la seva poderosa acció antibacteriana. Si pateixes mal de coll, gingivitis o ferides a la boca, recorre a remeis naturals a base de cítrics per pal·liar-ne els efectes.

Prevé el càncer. Sí, has llegit bé. Diferents estudis han demostrat que els cítrics redueixen el risc de desenvolupar certs tipus de càncer com el de còlon i el d'estómac. No obstant això també tenen altres efectes a la zona com reduir l'acidesa o protegir la membrana mucosa que recobreix el nostre estómac.

Problemes circulatoris. Pateixes de problemes circulatoris o venes varicoses? Els cítrics són la solució perquè els seus nutrients enforteixen els vasos sanguinis.

Combaten els radicals lliures. Les propietats antioxidants de taronges, aranges o mandarines són ideals per als esportistes, l'organisme pateix major oxidació com a conseqüència de la demanda d'oxigen que es produeix durant l'exercici.

Absorció del ferro. Els cítrics tenen la capacitat d'absorbir el ferro present en altres aliments que ingerim. Per aquest motiu els experts recomanin, per exemple, fer ús d'aquestes fruites després d'haver menjat aliments com les llenties.

Altres: els cítrics protegeixen la nostra visió, contribueixen a la formació de col·lagen, produeixen glòbuls vermells, mantenen la nostra pell i mucoses o combaten l'estrenyiment gràcies a la seva aportació de fibra. A més estan recomanats per a persones amb hipertensió arterial i afeccions cardíaques gràcies al seu baix nivell de sodi.

Una llarga llista de nutrients i beneficis per a la nostra salut que converteixen els cítrics -taronges, llimones, aranges o mandarinas- en uns grans aliats de la nostra dieta i als quals s'ha de recórrer no només en els mesos de fred sinó durant tot l'any.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada