Idioma

dijous, 3 de novembre de 2016

Aliat natural contra el fred de l'hivern

     
   
LA MANDARINA, UN ALIAT NATURAL CONTRA EL FRED DE L'HIVERN


Amb l'hivern no només arriben les baixes temperatures, el fred i la pluja sinó també els refredats i les infeccions de l'aparell respiratori com a conseqüència de la baixada de defenses de l'organisme. Però el nostre sistema immunològic compta amb un gran aliat: el cítric i concretament la mandarina.

Arriba l'estació gripal i amb ella els atacs a les nostres defenses en forma de corrents, fred extrem, canvis de temperatura, pluja, estrès ... El nostre sistema immunològic es ressent i apareixen les infeccions, sent les més corrents la grip, les molèsties a la gola i els refredats, que en ocasions podrien evolucionar a casos més greus com pneumònies.
No obstant això els cítrics, i concretament les mandarines, poden convertir-se en el perfecte aliat per lluitar contra aquests atacs externs i, alhora, reforçar les nostres defenses. D'aquí que siguin conegudes com les fruites de l'hivern pels seus alts nivells de vitamina C i el seu poder antioxidant -prevenint l'envelliment cel·lular- gràcies a l'actuació conjunta de la vitamina C i els beta-carotens.

Dosi mínima recomanada: 60 mg.
Els experts recomanen una ingesta diària d'uns 60 mil·ligrams de vitamina C en adults, quantitat que trobaríem en 3 mandarines. A més, és l'elecció perfecta per als més petits gràcies a la seva facilitat per pelar-se, a l'absència de llavors en el cas de la varietat clemenules, al seu equilibri entre sucre i acidesa i al seu alt contingut en suc, que supera el 40% de el seu pes.

A part de reforçar el nostre organisme, les mandarines ens produeixen un efecte de sacietat gràcies a la fibra que conté, regula i afavoreix la digestió, absorbeix el Ferro que emmagatzemem en consumir altres aliments, potencia la producció de col·lagen i glòbuls vermells i prevé l'aparició de certs tipus de càncer.
Si vols afrontar millor la duresa de l'hivern i protegir el teu organisme no oblidis incloure les mandarines en la teva dieta diària.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada