Idioma

dimarts, 8 de novembre de 2016

Els beneficis de la mandarina en la dieta d'aprimament

De sobres són coneguts els beneficis dels cítrics en el reforç del nostre sistema immunològic gràcies al gran aportació de vitamina C. Però, sabies que la taronja, l'aranja la llimona i la mandarina poden jugar un paper clau en la pèrdua de pes?

Si per alguna cosa destaquen els cítrics és per la seva qualitat nutricional, sobretot les seves grans dosis de provitamina A, fibra o Vitamina C, que reforça les nostres defenses, absorbeix el Ferro i intervé en la formació del col·lagen o glòbuls vermells. Però aquests aliments també són un bon aliat en les dietes d'aprimament gràcies la seva baixa aportació calòrica i a compostos com la fibra o la desconeguda nobiletina.

Tot i que tots els cítrics juguen un paper molt important en el nostre objectiu de pèrdua de pes, són les mandarines les que prenen la davantera. I no només per l'efecte saciant de la fibra, les poques calories que aporten (al voltant de les 35-40 per cada 100 grams, molt menys que la taronja) o perquè ajuda a regular el procés digestiu, sinó per un flavonoide present en aquesta fruita i que permetria des prevenir l'obesitat fins protegir-nos de la diabetis tipus 2 i l'aterosclerosi.


Mandarines, contra el greix acumulat

Aquest important descobriment ha estat possible gràcies a un estudi publicat a la revista Diabetis i realitzat per una universitat canadenca. Segons aquesta investigació, 1 flavonoide present a la mandarina i denominat nobiletina influiria positivament en el nostre organisme a l'hora de controlar i reduir els dipòsits de greix ja que no només evitaria la seva concentració en el fetge, sinó que paralitzaria la seva producció i estimularia la crema de el greix ja acumulada.

No és la primera vegada que es demostra els beneficis dels cítrics sobre la nostra salut i concretament en la prevenció de l'obesitat ja que fa dos anys el responsable de l'actual estudi sobre les mandarines, el doctor Huff, també va dirigir una altra investigació en la qual va descobrir els beneficis d'un flavonoide -naringenina- present en un altre cítric, concretament l'aranja.

Gran aportació nutricional en poques calories, reforç de les nostres defenses, millora de processos com el digestiu, efectes diürètics i desintoxicants, reducció de l'anomenat colesterol dolent o reducció dels dipòsits de greix són alguns dels beneficis demostrats de cítrics com la mandarina, la llimona o l'aranja, per aquest motiu hagin d'estar presents en una dieta saludable sigui quin sigui l'objectiu a aconseguir.



Beneficis dels cítrics per a la nostra salut

Encara que són coneguts com "fruites d'hivern" pels seus beneficis a l'hora de protegir i enfortir les nostres defenses, és aconsellable el consum de cítrics a tot l'any -sobretot si es practica algun tipus d'esport-gràcies, entre altres coses, a les seves propietats antioxidants.

Són les fruites amb més aportació nutritiva i que més beneficis aporten al nostre organisme. Són imprescindibles en qualsevol dieta equilibrada i fins i tot la universitat de Yale els situa al capdamunt de la qualitat nutricional. Estem parlant de les taronges, llimones, aranges i mandarines. En poques paraules, els cítrics.

Encara que no cal recórrer a cap estudi per confirmar les propietats nutritives i els beneficis que els cítrics aporten a la nostra salut, no està de més assenyalar que la taronja, per exemple, obté la màxima puntuació (100) a la Llista de la Qualitat Nutricional global elaborada per la universitat de Yale i on es classifica de més a menys la riquesa nutricional dels aliments. Però la taronja no és l'únic cítric que ocupa les primeres posicions d'aquest rànquing ja que les clementines obtenen una nota de 94 sobre 100, situant-se en dotzena posició.

La llista de propietats alimentàries dels cítrics és llarga: vitamines A i C i altres com retinol, tiamina o riboflavina, àcid fòlic, minerals com el potassi o el magnesi, fibra ... A més contenen poques calories, per aquest motiu els experts recomanin que, de les tres peces de fruita diàries que haurien de menjar-se, un hauria de ser, almenys, un cítric. Si l'aportació mínim recomanat és de 60 mil·ligrams de vitamina C al dia, els experts consideren que n'hi hauria prou un got de suc de taronja acabat d'esprémer o dues mandarines per assolir aquesta dosi.



Beneficis dels cítrics sobre la nostra salut

Però, quins beneficis per a la nostra salut aporten els cítrics? Aquests són els més importants, però no els únics:

Enfortiment de les nostres defenses. Els alts nivells de vitamina C presents en els cítrics afavoreixen la producció de glòbuls blancs, reforçant el nostre sistema immunològic. La vitamina C és el complement ideal per prevenir grips i refredats, d'aquí que a l'hivern el seu consum sigui obligat per enfrontar-nos millor al fred.

Afeccions de boca i gola. Les taronges i les llimones, per exemple, són ideals per posar remei infeccions bucals o de coll gràcies a la seva poderosa acció antibacteriana. Si pateixes mal de coll, gingivitis o ferides a la boca, recorre a remeis naturals a base de cítrics per pal·liar-ne els efectes.

Prevé el càncer. Sí, has llegit bé. Diferents estudis han demostrat que els cítrics redueixen el risc de desenvolupar certs tipus de càncer com el de còlon i el d'estómac. No obstant això també tenen altres efectes a la zona com reduir l'acidesa o protegir la membrana mucosa que recobreix el nostre estómac.

Problemes circulatoris. Pateixes de problemes circulatoris o venes varicoses? Els cítrics són la solució perquè els seus nutrients enforteixen els vasos sanguinis.

Combaten els radicals lliures. Les propietats antioxidants de taronges, aranges o mandarines són ideals per als esportistes, l'organisme pateix major oxidació com a conseqüència de la demanda d'oxigen que es produeix durant l'exercici.

Absorció del ferro. Els cítrics tenen la capacitat d'absorbir el ferro present en altres aliments que ingerim. Per aquest motiu els experts recomanin, per exemple, fer ús d'aquestes fruites després d'haver menjat aliments com les llenties.

Altres: els cítrics protegeixen la nostra visió, contribueixen a la formació de col·lagen, produeixen glòbuls vermells, mantenen la nostra pell i mucoses o combaten l'estrenyiment gràcies a la seva aportació de fibra. A més estan recomanats per a persones amb hipertensió arterial i afeccions cardíaques gràcies al seu baix nivell de sodi.

Una llarga llista de nutrients i beneficis per a la nostra salut que converteixen els cítrics -taronges, llimones, aranges o mandarinas- en uns grans aliats de la nostra dieta i als quals s'ha de recórrer no només en els mesos de fred sinó durant tot l'any.

dijous, 3 de novembre de 2016

Aliat natural contra el fred de l'hivern

     
   
LA MANDARINA, UN ALIAT NATURAL CONTRA EL FRED DE L'HIVERN


Amb l'hivern no només arriben les baixes temperatures, el fred i la pluja sinó també els refredats i les infeccions de l'aparell respiratori com a conseqüència de la baixada de defenses de l'organisme. Però el nostre sistema immunològic compta amb un gran aliat: el cítric i concretament la mandarina.

Arriba l'estació gripal i amb ella els atacs a les nostres defenses en forma de corrents, fred extrem, canvis de temperatura, pluja, estrès ... El nostre sistema immunològic es ressent i apareixen les infeccions, sent les més corrents la grip, les molèsties a la gola i els refredats, que en ocasions podrien evolucionar a casos més greus com pneumònies.
No obstant això els cítrics, i concretament les mandarines, poden convertir-se en el perfecte aliat per lluitar contra aquests atacs externs i, alhora, reforçar les nostres defenses. D'aquí que siguin conegudes com les fruites de l'hivern pels seus alts nivells de vitamina C i el seu poder antioxidant -prevenint l'envelliment cel·lular- gràcies a l'actuació conjunta de la vitamina C i els beta-carotens.

Dosi mínima recomanada: 60 mg.
Els experts recomanen una ingesta diària d'uns 60 mil·ligrams de vitamina C en adults, quantitat que trobaríem en 3 mandarines. A més, és l'elecció perfecta per als més petits gràcies a la seva facilitat per pelar-se, a l'absència de llavors en el cas de la varietat clemenules, al seu equilibri entre sucre i acidesa i al seu alt contingut en suc, que supera el 40% de el seu pes.

A part de reforçar el nostre organisme, les mandarines ens produeixen un efecte de sacietat gràcies a la fibra que conté, regula i afavoreix la digestió, absorbeix el Ferro que emmagatzemem en consumir altres aliments, potencia la producció de col·lagen i glòbuls vermells i prevé l'aparició de certs tipus de càncer.
Si vols afrontar millor la duresa de l'hivern i protegir el teu organisme no oblidis incloure les mandarines en la teva dieta diària.